Promocja bloga w mediach społecznościowych. 5 kluczowych elementów

Jak promować bloga w mediach społecznościowych? Oczywiście, sposobów i metod jest tyle, ile blogów (no, może nie do końca jest to prawda) i ile mediów społecznościowych (to już bliższe prawdy). jest jednak kilka kluczowych elementów, które niemal zawsze się sprawdzają.

  1. Wyjątkowe zaproszenie do przeczytania artykułu

Postem w mediach społecznościowych musisz przekonać czytelnika, by zajrzał na Twojego bloga. Jeżeli wpis będzie mało atrakcyjny, nikogo nie zachęci do kliknięcia. I z drugiej strony – jeżeli w poście w mediach społecznościowych odkryjesz wszystkie tajemnice, to również nie zachęcisz do wejścia na stronę. Po co mam przechodzić przez kolejne strony, skoro wiem już wszystko?
  1. Oddzielny wpis w każdej sieci

Każda sieć społecznościowa ma swoją własną mini kulturę, etykietę, a także specyficzne restrykcje. Dla przykładu, wpisy w sieci Twitter ograniczone są do 140 znaków (powinny być nawet krótsze, by zmieściły się komentarze). Jedne serwisy dopuszczają, a nawet wspierają hashtagi, dla innych znaczek #socialmediatips jest niezrozumiały i wygląda dziwacznie. Dlatego też nie ma nic gorszego niż automatyzacja – automatyczne publikowanie tego samego wpisu we wszystkich sieciach społecznościowych jednocześnie.

1
foto: picjumbo.com
  1. Odpowiednie linkowanie

We wpisach powinieneś linkować do konkretnego artykułu, a nie do strony głównej czy strony kategorii. Jedynie słusznym jest bezpośredni link do wpisu.
Dla przykładu:
  1. Właściwe hashtagi

Hashtagi to słowa, które możesz dodać ze znakiem # w serwisach Twitter, Facebook, Google+ czy Instagram,które lepiej opisują udostępniane przez Ciebie treści, a Czytelnikom pozwalają szybciej odnaleźć interesujące ich treści. Dla przykładu, dla tego wpisu mogłoby to być: #socialmedia, #socialmediatips czy #blogging.
  1. Wzmianki o innych użytkownikach

We wpisach warto też „tagować”, wymieniać nazwy innych użytkowników sieci. Wzmaga to interakcje, buduje sieć kontaktów i wpływa na dobre relacje. Nierzadko można także liczyć na odwzajemnienie, dzięki czemu „rośnie” wartość i naszej marki.W większości sieci można tagować poprzez dodanie do nazwy użytkownika znaczka @, dla przykładu: @FashionAndrePR –  tu: nazwa użytkownika w serwisie Twitter.
Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close