Media społecznościowe jako stan umysłu

Często mówimy o mediach społecznościowych pod kątem narzędzi, które mogą nam się do czegoś przydać. Z kolei strateg i bestsellerowa pisarka Erica Dhawan uważa, że ​​jest to bardziej stan umysłu. W swojej książce „Get Big Things Done” mówi ona o inteligencji zbiorowej(1), umiejętności numer jeden, którą wszyscy musimy rozwijać w erze sieci społecznościowych.

Dhawan twierdzi, że sukces nie polega dziś tylko na gromadzeniu masy znajomych na Twitterze czy kontaktów w serwisie LinkedIn, ale na tym, co robisz z tymi kontaktami. Czy tworzysz nową wartość? Oto pięć sposobów, jak przekształcić nasze sieci w wydajne platformy.

1. Korzystaj z narzędzi społecznościowych, by prowadzić Swoją misję.

Zdefiniuj swoją misję, swoje marzenie. Zadaj sobie pytanie, co jest dla mnie najważniejsze, co chcę osiągnąć zakładając konto na Twitterze czy uruchamiając nowy fanpejdż. Wyjaśnij innym cele i motywy, które Tobą kierują. Miej przed oczami jasno sprecyzowaną misję marki. 

2. Przed nawiązaniem kontaktu zadaj sobie pytanie: „Co wiem, a czego nie wiem?”

„Co wiem?” – to podstawowe pytanie. Kolejnym jest: „Czego nie wiem”. Postaw na swoje mocne strony. Zanim nawiążesz kontakt w sieci społecznościowej musisz znać odpowiedzi na powyższe pytania. Inaczej, zamiast ekspertem, zostanie ignorantem. Potrzebujesz solidnych fundamentów i strategii zrównoważonego rozwoju krok po kroku.

3. Wykorzystaj moc sieci, aby znaleźć rozwiązania w nieoczekiwanych miejscach.

Korzystanie z sieci społecznościowych może przyspieszyć tempo rozwiązywania problemów, a często odpowiedzi na nasze problemy znajdziemy w najmniej oczekiwanych przez nas miejscach. Kluczem jest zadawanie właściwych pytań i przedstawienie problemu w niekonwencjonalny, często zabawny sposób, tak, aby ludzie chcieli się nim zająć i próbowali go rozwiązać. Przykładem mogą być takie platformy, jak Quirky czy DuoLingo – bezpłatna platforma do nauki języków, która służy również jako system tłumaczeń tekstowych pochodzących z sieci. Jeśli wystarczająco dużo osób przekaże to samo tłumaczenie, system uznaje je za poprawne i używa jako obowiązującego. W ten sposób używamy, można to tak nazwać, „mądrości tłumu”. Mądrości społeczności.

4. Zbuduj powiązania z Twoją własną firmą.

Postaw na własnych pracowników, wykorzystaj ich wiedzę i możliwości. Prowadź dyskusje wewnątrz firmy. Pozwalaj młodym pracownikom stać się liderami myślenia i komunikacji, chociażby za pośrednictwem blogów czy podcastów. Buduj społeczności, które pozwalają na otwartą komunikację, dzięki czemu zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy będziecie mieli łatwy dostęp do wiedzy. 

Co o tym sądzisz? Czy wykorzystujesz sieć inteligentnie? Ile z tych rozwiązań stosujesz w codziennym życiu? Podziel się proszę z innymi swoimi pomysłami w komentarzach pod wpisem.

(1) Inteligencja zbiorowa (ang. Collective intelligence, Collective IQ ) – to termin, który powstał w połowie lat 1980 w socjologii przy badaniu procesu zbiorowego podejmowania decyzji i podejmowaniu decyzji konsensusu, gdzie przy zbiorowej inteligencji grupy, zdolność do znalezienia rozwiązania problemu jest lepsza niż najlepsze rozwiązania indywidualne w tej grupie. (za: Wikipedia)

Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close