Trendy w digital marketingu

Jakie trendy w digital marketingu zdominują końcówkę 2020 roku

Trendy w digital marketingu, strategie i działania zmieniają się jak w kalejdoskopie. Duży wpływ mają na to  zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, ale i zmiany, jakie zachodzą w nas samych. Odbiorcy treści stają się coraz bardziej wybredni, jeśli chodzi o to, co czytają lub oglądają. Zarzucanie „przynęty na kliknięcia” – clickbaiting, który opiera się na treściach niskiej jakości nie robi już na nas wrażenia i powinien być raz na zawsze usunięty z naszych planów marketingowych. Co zatem pozostanie na placu boju? Jakie trendy będą się rozwijać i dominować w marketingu cyfrowym w końcówce 2020 roku?

Trendy w digital marketingu na drugą połowę 2020 roku

Mikroinfluencerzy

 

Kończy się powoli czas wielkich celebrytów zarabiających miliony za posta na Instagramie. Inwestowanie wielkich pieniędzy we współpracę z wielkim celebrytą jest dziś najlepszym sposobem na „przepalenie” budżetu marketingowego. Rośnie natomiast popularność mikroinfluencerów. Takich, którzy nie mają może imponującej, milionowej rzeszy obserwatorów, mają za to fanów wiernych i zaangażowanych. Prawdziwa społeczność zbudowana wokół mikroinfluencera wygeneruje najlepszy zwrot z inwestycji.

Podcasty

 

Podcasty już dziś są jednym z najważniejszych elementów digital marketingu. Można je podzielić na kilka typów:

  • Wizerunkowe. Osoby prywatne lub firmy, które próbującą zbudować własną markę tworząc humorystyczny lub ekspercki podcast, który pomaga im stać się autorytetem w danej branży.
  • Firmowe. Tworzone przez marki, które chcą przyciągnąć, dostarczyć poszukiwaną dawkę wiedzy dotychczasowym klientom.
  • Okazjonalne. Tworzą go firmy, które widzą wartość podcastów, ale nie poświęcają im ani zbyt wiele czasu, ani pieniędzy. Pojawiają się raz w miesiąc, albo nawet kilka razy w roku. Podstawą jest konsekwencja w publikowaniu treści, które są pouczające lub czysto rozrywkowe.
  • Pytania i odpowiedzi. Mają zastosowanie praktycznie w każdej sytuacji i w każdej branży. Umiejętność udzielania odpowiedzi na konkretne pytania, problemy słuchaczy jest kluczowa dla wizerunku marki. Pozwala zarówno zdobyć nowych klientów, jak i docenić dotychczasowych.

trendy w digital marketingu - podcast

Nowoczesna strona www

 

Tak, brzmi świetnie, ale co to znaczy nowoczesna strona www? To znaczy, zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami w digital marketingu.

  • witryna firmowa musi być zaprojektowana z myślą o SEO.
  • musi być zaprojektowana pod kątem użytkowania jej na urządzeniach mobilnych.
  • poruszanie się po niej musi być intuicyjne.
  • szybkość ładowania się strony.

Twarde dane

 

Czasy radosnej twórczości się skończyły. Zapomnij o publikowaniu wszystkiego, jak leci, co masz akurat pod ręką, w dowolnej formie, typie i jakości. Strategię marketingu cyfrowego tworzy się dziś w oparciu o twarde dane, statystyki i analizy. Mogą to być po prostu dane z Google Analytics, Google Search Console, dane z wyszukiwarek trendów, sugestii słów kluczowych czy pochodzące z bardziej rozbudowanych, dedykowanych platform i narzędzzi (np. Senuto, Semstorm, itp.).

Wyszukiwanie głosowe

 

Przyznaję, że sam do wyszukiwania głosowego jakoś nie jestem przekonany. Trzeba będzie chyba jednak w to zainwestować, bo jest to już teraz jeden z najmocniejszych elementów digital marketingu. Wyszukiwanie głosowe to idealne rozwiązanie dla ludzi, którzy jadą samochodem albo chcą błyskawicznie coś znaleźć i nie tracić przy tym czasu na wstukiwanie frazy na ekranie smartfona. lub chcą szybko coś znaleźć. Nie bez znaczenia jest również fakt, że wyszukiwarki zaczynają uwzględniać wyniki wyszukiwania głosowego.

Trend ten musimy wziąć pod uwagę już na etapie tworzenia treści. Istotne jest bowiem to, co będzie wyszukiwane – powinny to być tzw. evergreeny oraz odpowiedzi na typowe pytania klientów. Copywriterzy SEO muszą pisać w sposób przyjazny zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla czytelnika. Wyszukiwanie głosowe musimy również zoptymalizować pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania.

Jak wspomniałem na wstępie, trendy w digital marketingu ciągle się zmieniają, ale wymienione powyżej na 100 procent utrzymają się przez lata.

foto: Digital Marketing Stock photos by Vecteezy

Przewiń do góry
Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close