influencerki z instagrama

Czy przymusowa kwarantanna wpłynie na zmianę estetyki instagrama?

W dobie pandemii koronawirusa wszyscy zostaliśmy poddani przymusowej kwarantannie. W tym również instagramowi celebryci i influencerzy. W jaki sposób ta sytuacja może i czy w ogóle wpłynie na słynną, wyrafinowaną estetykę Instagrama, obecną chociażby u modowych Instagramerów?

Przykładem, opisanym przez popularny magazyn The Verge, może być Elizabeth Savetsky, influencerka z Nowego Jorku. Do tej pory nie tylko utrzymywała się ze swojego Instagrama, ale i utrzymywała na nim nienaganną estetykę. Na każdym zdjęciu nosiła godną pozazdroszczenia stylizację z perfekcyjnie ułożonymi włosami, czasami w towarzystwie jej uśmiechniętego, wysokiego męża, na dodatek chirurga plastycznego. Takie zdjęcia sprawiały, że ludzie chcieli wręcz znaleźć się na jej miejscu. Teraz wszystko się zmieniło, ponieważ utknęła w domu: nie może zatrudniać fotografów, nie bierze udziału w wydarzeniach towarzyskich, nie przebiera się dla nikogo oprócz swojej rodziny. Nagle jej posty zaczynają odzwierciedlać i tę nową rzeczywistość.

W ubiegłym tygodniu Savetsky opublikowała selfie, na którym pokazuje swoje naturalne, falowane włosy i makijaż w minimalistycznym stylu (po prawdzie, później to selfie usunęła). Na najnowszych zdjęciach siedzi na kanapie otoczona przekąskami jest też zdjęcie z mamą.

View this post on Instagram

Almost everyone I know has been impacted by the COVID-19 virus, with either 1 degree of separation or personally infected. My cousin, an MD PhD and scientist at Yale, has been working tirelessly in his lab to find more information. He says those with official diagnoses represent LESS THAN 10% of people who actually have or carry the virus. My best friend in NYC and her husband have it. My husband’s cousin has it. My brother-in-law’s mom has it…and so many thousands of others we know and love who either don’t know or don’t yet. Many of these people are fighting for their lives in the hospital without a single loved one around, because it is prohibited. Can you imagine their fear? After speaking with many of our close friends on the front lines of the health care industry, I want to share their number one request: STAY HOME. Hospitals can’t handle the exponential volume at which this virus is spreading. The only way to get ahead of further infection is to limit all physical contact as much as possible. Don’t tempt yourself with a socially-distanced prayer service (minyan), exercise group, or play date in the park. That is playing with fire and someone will get burned!! I also want to dispel a myth. Many have said only elderly and immunosuppressed individuals are greatly impacted. THAT IS NOT TRUE. Plenty of young individuals with perfect health records now have the virus and are in critical care. We don’t yet know how anyone’s immune system will react to the virus. DON’T BE AN IDIOT! #StayTheFuckHome

A post shared by Elizabeth Savetsky (@elizabethsavetsky) on

Zmiana estetyki Instagrama

Konta wpływowych osób, szczególnie tych z branży modowej, już nigdy nie będą takie same. A to już teraz zmusza ich do dostosowania sposobu tworzenia treści i publikowania do nowej sytuacji. Przecież i oni martwią się pandemią i siedzą zamknięci w czterech ścianach. Przychodzi też refleksja: czy ludzie nadal chcą oglądać ich prześliczne, przesłodzone stylizacje w czasach powszechnej recesji? Jak zrobić zdjęcie studyjnej jakości, gdy jedynym dostępnym fotografem jest twój mąż? Co dzieje się, gdy czujesz się wyczerpany psychicznie i emocjonalnie? Wyselekcjonowani ludzie i zdjęcia wyjątkowo estetyczne, co do tej pory definiowało wiele profili na Instagramie, mogą powoli znikać.

Domowa kreatywność

„Zmusi nas to do większej kreatywności” – mówi Savetsky. „Publikuję na Instagramie od około siedmiu lat, teraz trzeba podjąć wyzwanie i coś zmienić, tym bardziej, że wszyscy mamy tendencję do wpadania w rutynę. Nie możemy już tego robić ”.

Influencerzy mają nadzieję, że nadal będą współpracować z markami odzieżowymi, chociaż teraz mogą to być raczej marki produkujące legginsy, dresy, a nawet pidżamy. Zmieniają się również same zdjęcia – są bardziej minimalistyczne, wykorzystują domową scenerię i domowe sprzęty.

Na Stories Katie Sands, innej influencerki, która prowadzi zarówno konto na Instagramie, jak i bloga o modzie, pojawiają się filmiki, na których tańczy z tatą. Sands zamierza także publikować na swojej stronie cotygodniowe porady swojego terapeuty, aby pomóc innym ludziom przetrwać stres i lęki związane z pandemią. Różni się to zdecydowanie od starszych zdjęć, pełnych roześmianych przyjaciół, przebieranek na imprezie czy póz przybranych dla fotografa sesyjnego.

Show must go on

Jednak biznes będzie się kręcił. Katie Sands postrzega pandemię jako okazję do prowadzenia bardziej uczciwych rozmów opartych na osobowości a nie na kreacji.

„Myślę, że blogosfera stanie się silniejsza niż była kiedykolwiek. Ludzie, w tym ja, szukają twórców i różnych inspiracji – przepisów domowych, treningów, strojów domowych, porad dotyczących urody ” – mówi Sands.

Jednak wiele umów z markami musi być renegocjowanych. Sands twierdzi, że jedno ze zleceń wymaga od niej robienia zdjęć ulicznych, czego nie jest w stanie zrobić z powodu ograniczeń kwarantanny. Na szczęście rozumeiją to partnerzy, którzy również wstrzymują realizacje, opracowując własne strategie. Wszystko to jednak znacznie wpływa na ograniczenie dochodu.

Sands twierdzi, że większość marek chętnie słucha alternatywnych pomysłów, w tym sposobów na dostosowanie wiadomości do aktualnej sytuacji. W ubiegłym tygodniu promowała firmę witaminową zarówno na blogu, jak i w Stories, opierając ją właśnie o strach wywoływany przez COVID-19.

Pytanie tylko, czy jest to chwilowy trend, który zniknie wraz z ujarzmieniem wirusa czy też pandemia na stałe zmieni sposób postrzegania estetyki Instagrama, jednocześnie zmniejszając dystans społeczny pomiędzy influencerami a ich obserwatorami. Być może to jedynie chwilowa moda, jedna z wielu, by pokazać swoje prawdziwe, niewystylizowane ja. A potem powrócić do świata bajki.

zmiana estetyki Instagrama
źródło: @elizabethsavetsky

Andrzej Kwaśniewski

Zobacz również: inne artykuły na temat Instagrama

źródło: The Verge, zdjęcie główne: Charlotte Bickley / Instagram @chbickley

Przewiń do góry
Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close