Blokować Adblockiem czy blokować AdBlocka?

Blokować Adblockiem czy blokować AdBlocka? Oto jest pytanie, które od pewnego czasu spędza sen z powiek marketerom, agencjom reklamowym, wydawcom i przeciętnym użytkownikom internetu.

1

Ci ostatni do perfekcji opanowali sztukę „ślepoty reklamowej” – wyposażywszy swoje przeglądarki w różnej maści programy, wtyczki i narzędzia do blokowania reklam są już od nich od dawna wolni. Dziś chyba już mało kto nie ma zainstalowanego AdBlocka. Dziś już chyba mało kto przegląda zaśmiecone ponad miarę inwazyjnymi i nachalnymi reklamami strony.

Problem stał się na tyle poważny, że niedawno niemiecki Bild zablokował dostęp do swoich treści w serwisie Bild.de użytkownikom korzystającym z – generalnie mówiąc – adblock’ów.
Blokujesz reklamy? My zablokujemy Ci treści.

Na taki sam krok ma się podobno zdecydować grupa ONET-RASP.

Kto wygra w tej batalii? Wygrają… nowocześni i rozsądni! Ci, którzy rozumieją, że przyszłością nie są reklamy, ale content marketing – marketing treści. Na reklamy, nawet te nie blokowane, jesteśmy już uodpornieni (wspomniana wcześniej „ślepota reklamowa”). Nie zauważamy ich, nie rejestrujemy, nie reagujemy.
Kto tego nie rozumie – odchodzi do lamusa.

Moim zdaniem, wydawcy nie powinni bić się z użytkownikami (i vice versa) o reklamy, ale powinni postawić na content marketing. Dobry, oryginalny, będący wartością dodaną dla użytkownika, który przełknie go bez bólu, a nawet z zadowoleniem i nawet nie zauważy, że połknął dokładnie to, o co nam chodzi.

A reklamy niech sobie wiszą na płotach.

Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close