czego nie robić na linkedin

5 rzeczy, których nie powinieneś robić na LinkedIn

Profil na LinkedIn to potężne narzędzie wspomagające budowanie marki. Zarówno osobistej jak i firmowej. Oczywiście, profil odpowiednio zbudowany i prowadzony. Poradników typu „Jak stworzyć idealny profil na LinkedIn” znajdziecie w sieci miliony, ja tym razem postanowiłem pokazać Ci jak nie stworzyć fatalnego profilu na LinkedIn.

Poniżej 5 najczęściej popełnianych błędów, których musisz unikać.

  1. Zbyt krótkie treści poszczególnych lub ich brak
    LinkedIn daje mnóstwo możliwości przedstawienia swojej osoby czy firmy. Przedstawienie, skrócony opis, podsumowanie, informacje, doświadczenie, osiągnięcia itd., itp. Skorzystaj z każdej z nich (chyba, że faktycznie nie masz co wpisać w danej sekcji) i wykorzystaj maksymalną liczbę słów dla danej sekcji. Sam LinkedIn podaje, że dłuższe opisy mają większe szanse na lepsze pozycje w wyszukiwarkach. Zatem nie oszczędzaj się i pisz do woli!
  2. Niewłaściwe użycie słów kluczowych
    Jeśli chcesz, aby ludzie Cię znaleźli, musisz zoptymalizować swój profil w wyszukiwarkach pod kątem SEO. Spokojnie, nie musisz do tego od razu wynajmować SEO agencji. Wystarczy, że dodasz odpowiednie słowa kluczowe, z którymi chcesz się kojarzyć i będziesz ich używać w całym profilu, szczególnie w sekcji podsumowanie i nagłówek.
  3. Pozostawienie adresu URL bez zmian
    Nigdy nie zostawiaj standardowego adresu URL LinkedIn’a, gdyż wygląda to bardzo nieprofesjonalnie. Personalizacja adresu URL to po prostu dodanie na końcu swojego imienia i nazwiska lub nazwy firmy. Dla przykładu, link do mojego profilu na LinkedIn to: https://www.linkedin.com/in/akwasniewski/.
  4. Brak promocji
    Pamiętaj, że skromnie to już było i nie ma nic złego w odrobinie autopromocji. Nie chodzi tu jednak o to, żeby wstawiał codziennie, a co gorsza kilka razy dziennie postów wyłącznie na swój temat, swojej firmy, produktu czy usługi. Zamiast tego zadbaj o potwierdzenia swoich umiejętności, rekomendacje i polecenia.
  5. Brak aktywności
    Wyżej napisałem, żebyś nie przesadzał z ilością postów. Ale jeszcze gorszy jest brak aktywności. Wiele osób czy firm zakłada profil na LinkedIn, bo tak wypada, po czym zapomina o nim na wieki. Możesz mieć wymuskany do ideału profil, ale jeżeli nie udzielasz się na tej platformie, to tak jakby Cię tam w ogóle nie było. Polecaj posty innych, komentuj, udostępniaj, zaangażuj się w dyskusje na grupach tematycznych, dodawaj własne, wartościowe treści. Aktywność i uczestnictwo w rozmowach na pewno pomogą Ci w nawiązaniu ważnych kontaktów z innymi osobami.

A ty na jakie błędy zwróciłbyś jeszcze uwagę?

zdjęcie główne: Logo zdjęcie utworzone przez rawpixel.com – pl.freepik.com

Przewiń do góry
Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close