25 najnowszych faktów na temat mediów społecznościowych

Oto 25 faktów na temat mediów społecznościowych, które dowodzą, że wciąż warto poświęcić im sporo czasu i pracy.

Pozyskiwanie lead’ów:

  1. 54% marketingowców z sektora B2B twierdzi, że pozyskują leady z mediów społecznościowych (CMO)
  2. 34% marketingowców korzystających z Twittera pozyskuje skutecznie leady z tej platformy (Jeff Bullas)
  3. 85% klientów z sektora B2B uważa, że firmy powinny publikować ważne informacje biznesowe w mediach społecznościowych (Iconsive)
  4. W 2015 marketingowcy wydali już 8,3 miliarda dolarów na reklamy w mediach społecznościowych (NewsCred)

Wpływ mediów społecznościowych na decyzje zakupowe:

  1. 93% klientów podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem mediów społecznościowych – ponieważ aż 90% wierzy w społecznościowe rekomendache (Socialnomics)
  2. 63% millenialsów twierdzi, że na bieżąco obserwuje w mediach społecznościowych ulubione marki. 51% twierdzi, że opinie w mediach społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe, a 46% sprawdza społeczności przed dokonaniem zakupu online (Leaderswest Digital Marketing Journal)
  3. Pinterest generuje 41% ruchu w sektorze e-commerce, w porównaniu z Facebook’iem, który ma 37%  wpływu na ruch (Rocket Post)
  4. 47% Amerykanów twierdzi, że Facebook jest numerem 1, jeżeli chodzi o ich decyzje zakupowe (Jeff Bullas)
1

Wydatki w mediach społecznościowych:

  1. 85% procent zakupów w social media dokonywanych jest przez użytkowników Facebook’a (Digital Information World)
  2. Wydatki na reklamy w mediach społecznościowych wyniosą w 2018 roku prawie 14 miliardów dolarów, co jest olbrzymim wzrostem w porównaniu z 6 miliardami w 2013 roku (Business Insider)
  3. 78% firm zatrudnia specjalistów od mediów społecznościowych. W 2012 dedykowane zespoły miało zaledwie 67% firm (i-SCOOP)
  4. Wydatki związane z promocją sprzedaży na Facebooku w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosną o 21% (WSJ)

Video:

  1. Spośród wszystkich sieci społecznościowych, z serwisu YouTube pozyskuje się najbardziej zaangażowanych użytkowników (VentureBeat)
  2. Wpisy z filmikami angażują trzy razy bardzie niż wpisy tekstowe z linkami (NewsCred)
  3. W ciągu zaledwie jednego roku liczba publikowanych w sieciach społecznościowych filmów wzrosła na całym świecie o 75% i o 94% w USA (Facebook Media)
  4. 75% użytkowników smartfonów ogląda na swoich urządzeniach wideo. 26% z nich, co najmniej raz dziennie (NewsCred)

Dane demograficzne:

  1. 89% osób w wieku 18-29 lat aktywnie korzysta z sieci społecznościowych; w gronie osób starszych – 43% osób w wieku 65 lat i więcej (Jeff Bullas)
  2. Ponad 70% dorosłych Amerykanów korzysta z jakiejś platformy społecznościowej (PewInternet)
  3. 72% wszystkich użytkowników Internetu działa aktywnie również w sieciach społecznościowych (Jeff Bullas)
  4. 71% dorosłych korzysta z Facebooka, 63% z nich odwiedza go codziennie, a 40% odwiedza go kilka razy dziennie (Heidi Cohen)

Rośnie znaczenie urządzeń mobilnych:

  1. Ponad połowa zapytań w wyszukiwarkach mobilnych prowadzi do zakupu (Rocket Post)
  2. 80% aktywnych użytkowników Twittera korzysta z niego na urządzeniach mobilnych (Jeff Bullas)
  3. 64% użytkowników czyta emaile na urządzeniach mobilnych (Mark the Marketer)
  4. 71% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych na urządzeniach mobilnych (Jeff Bullas)
  5. 50% millenialsów korzysta ze smartfonów, by wyszukać interesujących ich produkt czy usługę, a 41% z nich dokonuje zakupów korzystając ze swoich smartfonów (Leaderswest Digital Marketing Journal)

Copy link
Powered by Social Snap

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close